Plan dnia

7:00-9:00 - przyprowadzenie dziecka

16:30-17:00 - odebranie dziecka

 

godzinaczynność
8:00 - 9:00 Powitanie dzieci, zabawa indywidualna oraz zajęcia plastyczne. Przebieranie, mycie rączek, rozmowy o tym co robiliśmy dnia poprzedniego. Dzieci, które przychodzą wcześniej uczestniczą w zajęciach plastycznych, także w przygotowaniu materiałów do zajęć.
9:00 - 9:30 Przygotowanie do śniadania, wspólne spożywanie posiłku.
9:30 - 9:45 Przygotowanie do spaceru. Oczywiście, jeśli pozwoli pogoda. Przygotowujemy ubranka, kompletujemy garderobę próbując dopasować ją do aktualnej pogody, próbujemy sami się ubierać, ustawiamy się do "węża"
9:45 - 11:30 Spacer lub zajęcia ruchowe. Wybieramy trasę i długość spaceru. Gdy pogoda jest niesprzyjająca, bądź, gdy spacer jest krótszy, organizujemy zajęcia, które pozwolą na spożytkowanie dziecięcej energii: zajęcia, muzyczno - rytmiczne-taneczne - zawierające dużo ruchu, wyzwalające chęć aktywnego spędzenia czasu, również z wykorzystaniem elementów Metody Dobrego Startu.
11:30 - 11:45 Oporządzanie po spacerze. Rozbieramy się sami bądź się tego uczymy, myjemy rączki, pijemy herbatkę.
11:45 - 12:00 Przygotowanie do obiadku. Zajmujemy miejsca przy stolikach
12:00 - 12:30 Obiad. Wspólnie spożywamy posiłek, nawzajem zachęcamy się do samodzielnego zjedzenia obiadku.
12:30 - 13:00 Przygotowanie do drzemki i relaks. Myjemy rączki, buźki i ząbki, wyciszamy się, czytamy książeczki. Jeśli dzieci mają ochotę ponawiamy zajęcia słuchowe - słuchamy bajek.
13:00 - 15:00 Drzemka. Dzieci, które nie śpią,  odpoczywają.
15:00 - 15:15 Przebudzanie. Chwila przytulania i czułości dla każdego Miśka, higiena i przebieranie.
15:15 - 16:00 Drugie danie i podwieczorek. Dzieci, które są dłużej spożywają drugie danie bądź podwieczorek.
16:00 - 16:30 Zajęcia plastyczne, muzyczne, taniec. Robimy to na co mamy ochotę - jeśli dzieci mają chęć znowu potańczyć, poskakać, poszaleć - wybieramy tę formę spędzenia czasu. Jeśli natomiast chcą skupić się nad konkretnym zadaniem - wybieramy prace plastyczną, techniczną, manualną.
16:30 - 17:00 Zabawa indywidualna do przyjścia rodziców. Dzieci idą do domku. Uczymy się mówić do widzenia, gdy nasi koledzy już wychodzą.

×

Serwis wykorzystuje pliki cookies: Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania treści serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies.